Liderami branży centralek telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które posiadają bardzo duże doświadczenie w wytwarzaniu centrali telefonicznych oraz szeroką ofertę modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny nawet najbardziej wymagającego biura.
Centrale telefoniczne – do czego służą?
Centrala telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić czas osobom dzwoniącym, uprościć pracę firmy oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Każda centrala telefoniczna umożliwia przełączanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w sieci centrali) oraz dyskryminację rozmów wychodzących polegających na odłączeniu wyjść na rozmowy komórkowe, miastowe i międzymiastowe. Centrala daje możliwość przyznania każdemu aparatowi telefonicznemu wew. numeru dozwolonego, który pozwala na wykonywanie rozmów zewnętrznych. Posiada również możliwość gromadzenia danych, które są zapisywane w pamięci centralki dzięki czemu istnieje możliwość sprawdzenia takich parametrów jak numer wewnętrzny i zewnętrzny, przybliżony koszt oraz godzina rozmowy.