Typy pozycjonowania

Funkcjonują trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– kraj (przykładowo “studio filmowe Polska”)
– miasto (“fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Stare Miasto”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób rezydujących na tym samym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana też wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie może konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą należytego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, że rośnie tendencja do wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– buty Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna,
– telefon LG K40 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Światowe Dni Młodzieży lub Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków trzeba zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny internetowej.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]