Aktualna oferta PBN.
Żeby odbiorca wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej kolejne fachowe i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Ale nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN i ich zalety oraz słabe punkty
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są najczęściej wykorzystywane jako element szerszej strategii reklamowej, co warto mocno zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a później należy poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres i e-mail bądź telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu biznesowym albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Druga skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, użyteczne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z doradztwem finansowym, prawem, aktualnymi wydarzeniami czy medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO