W ostatnim dziesięcioleciu kwestia ekologii stała się jednym z przewodnich problemów, roztrząsanych w debacie publicznej. Potrzeba modyfikacji naszych przyzwyczajeń związanych z odpowiedzialnym zużyciem surowców, stopniowo przenika do każdej sfery życia, także do świata marketingu. Obecnie zarówno niewielkie firmy, jak i ogromne koncerny, dążą do tego, by być eco-friendly. Swoją troskę o ochronę przyrody mogą one pokazać odbiorcom w przeróżny sposób, również poprzez stosowanie w działaniach marketingowych eko gadżetów reklamowych.
Eko gadżety reklamowe z surowców szybko degradowalnych
Ekologiczne gadżety to produkty reklamowe, ale wyprodukowane z materiałów łatwo degradowalnych bądź przetworzonych. Są to także gadżety z tekstyliów bez domieszek tworzyw syntetycznych, które można stosować na co dzień i których posiadacz nie wyrzuci zbyt szybko. Sprawia to, że ich użycie w mniejszym stopniu wpływa na zaśmiecanie otoczenia. Do eko gadżetów promocyjnych kwalifikuje się też te artykuły, które wyprodukowano z PP, czyli z polipropylenu. Pomimo, iż jest to polimer, łatwo poddaje się on recyklingowi, z kolei kiedy jest to już niemożliwe, w trakcie jego rozkładu nie są emitowane niebezpieczne gazy.
Eko gadżety promocyjne – t-shirty oraz kosmetyczki
Można przypuszczać, iż w ofercie hurtowni sporadycznie natrafia się rozległy wybór eko gadżetów reklamowych. To założenie jest błędne. Już sama oferta odzieży reklamowej jest ogromna – można wykonywać nadruki na koszulkach z bawełny, w rozmaitych fasonach (dziecięcych, męskich i damskich), jak również w dziesiątkach kolorów. Napisy reklamowe umieszczane są na bawełnianych oraz jutowych torbach, dostępnych nie tylko w formie klasycznych toreb na zakupy, ale też np. workowych plecaków. Inne atrakcyjne gadżety tego typu to oczywiście długopisy, które wytwarza się ze zrolowanego papieru bądź z bambusa, portmonetki, papierowe pojemniki na gorące napoje, jak również eko puszki z biodegradowalnego PLA.