Open Graph – co to jest i w jaki sposób go wykorzystać, by zwiększyć ruch na stronie z social mediów?

Czy wiesz, jak uatrakcyjnić swój profil na Facebooku i jednocześnie zwiększyć ruch na stronie internetowej? Czy wiesz, że możesz mieć pełną kontrolę nad tym, jak w social mediach będą się prezentować udostępniane elementy Twojej strony? Odpowiedzią są meta tagi, które opracował Facebook, a obecnie korzysta z nich wiele serwisów społecznościowych. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym jest Open Graph oraz jak wykorzystywać te meta dane w social mediach.

Co to są meta tagi?

Meta tagi to fragmenty kodu, zawarte w sekcji head, które mają wiele zastosowań m.in. opisują zawartość strony. Najczęściej spotkasz się z takimi meta tagami jak: meta title oraz meta description. Zoptymalizowane meta tagi mogą mieć wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce.

Open Graph – co to jest?

Open Graph to inaczej meta tagi dla social mediów. Zostały stworzone w 2010 roku na potrzeby integracji Facebooka z innymi stronami internetowymi, aby dać autorom kontrolę nad wyglądem udostępnianych linków. To protokół wykorzystujący znaczniki meta, umieszczane w sekcji head strony. Dzięki temu rozwiązaniu, treści, które udostępniamy na wybranych social mediach, pojawiają się w odpowiednim formacie i z wybraną przez nas grafiką.

Facebook jako pierwszy opracował znaczniki Open Graph, natomiast tuż po nim, portale takie jak Twitter, LinkedIn i Pinterest wymyśliły bardzo podobnie funkcjonujące rozwiązania.

Dlaczego warto wykorzystywać meta tagi Open Graph?

Link, który udostępniamy w social media, w którym zastosowano Open Graph, poprawia interakcję z użytkownikiem, a content staje się ciekawszy. Użytkownicy chętniej klikają w linki, które mają atrakcyjną grafikę oraz opis. Takie wpisy są również częściej udostępniane, co zwiększa szanse, że dany wpis zobaczy większa grupa odbiorców. Dzięki dobrze wykorzystanym meta tagom, może zwiększyć się ruch na Twojej stronie.

Najważniejsze znaczniki Open Graph

Te znaczniki koniecznie dodaj do wszystkich stron, które mogą lub będą udostępniane przez Ciebie bądź innych użytkowników.

og:title

Znacznik ten informuje o tytule strony, do której prowadzi post. Z marketingowego punktu widzenia ważne jest, by og:title zachęcał do kliknięcia, nie był zbyt długi (maksymalnie 60 znaków) i był zgodny z zawartością strony, do której odsyła. Aby w całości wyświetlał się również na urządzeniach mobilnych, rekomendowana długość to 40 znaków.

W kodzie wygląda on następująco:

meta property=”og:title” content=”tytuł strony”

og:url

Znacznik informuje o tym, na jaką stronę zostanie odesłany użytkownik po kliknięciu w dany post.

Tag og:url wygląda następująco:

meta property=”og:url” content=”adres URL danej strony”

og: type

Tutaj określisz rodzaj udostępnianej treści. Wskaż czy jest to książka, film czy artykuł. Jeśli nie wiesz, co wybrać, sprawdź pod tym adresem: https://ogp.me/#types

og:image

Według wielu osób to najważniejszy ze wszystkich tagów. Tutaj wdrażasz zdjęcie, które wyświetli się w udostępnionym poście. Pamiętaj, że większość z nas “kupuje oczami”, dlatego nie pomiń tego tagu!

Tag og:image wygląda w taki sposób:

meta property=”og:image” content=”adres URL danego zdjęcia”

og:description

Zadaniem tego opisu jest zachęcenie użytkowników do kliknięcia w udostępniony link. Nie twórz długich treści. Stwórz krótki i oryginalny tekst, a następnie umieść go tutaj:

meta property=”og:description” content=opis strony”

Open Graph image

Mózg o wiele szybciej przetwarza obrazy niż tekst, dlatego marketing wizualny jest bardzo ważnym aspektem w każdej firmie. Wstawiając obraz do Open Graph to Ty decydujesz, co pokażesz swoim użytkownikom.

Obraz pomaga zrozumieć znaczenie i tym samym zwiększa zaangażowanie użytkownika. Jeśli czytasz artykuł, który nie zawiera grafik, to zazwyczaj jest on bardziej męczący w odbiorze. Ten sam tekst, ale wzbogacony grafikami, staje się prostszy w odbiorze.

Spójny content wizualny w social mediach sprawia, że użytkownik ufa Twojej marce. Wie, że jest ona przemyślana i to co proponujesz nie jest przypadkowe. Dlatego… nie zapomnij, aby zawsze uzupełnić tag og:image!

Open Graph tester, czyli jak sprawdzisz, czy treści wyświetlają się poprawnie

Jeśli wahasz się, czy wszystko zostało ustawione poprawnie, to sprawdź, czy treści wyświetlają się tak, jak chciałeś! Skorzystaj z darmowych narzędzi. Wklej adres URL strony, którą chcesz udostępnić, a niżej wymienione narzędzia pokażą Ci, jak będzie się on wyświetlał na danym portalu:

  • Facebook: https://developers.facebook.com/tools/debug/
  • Twitter: https://cards-dev.twitter.com/validator
  • Pinterest: https://developers.pinterest.com/tools/url-debugger/
  • LinkedIn: https://www.linkedin.com/post-inspector/inspect/

Teraz już wiesz, jak kontrolować, co wyświetla się Twoim obserwatorom. Użycie tagów Open Graph nie jest trudne, dlatego koniecznie spróbuj tej opcji.

Źródło tekstu: https://seo4.net/blog/content-marketing/open-graph-co-to-jest-i-w-jaki-sposob-go-wykorzystac-by-zwiekszyc-ruch-na-stronie-z-social-mediow/