Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Niezbędne informacje na temat SEO. Przekonaj się!

Firmy lub właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podejmowanie działań samemu. Nie posiadając kwalifikacji w zakresie SEO i nie monitorując codziennie informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też osoby od kreatywnego pisania, kampanii Google Ads, projektowania graficznego oraz kodowania służące merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Kompetentna agencja SEO opracowuje spersonalizowaną ofertę dla każdego klienta

Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Czym kierować się w trakcie szukania podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERPach? Polecamy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy reklamowych, z każdym rokiem rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować interesujące portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest zakładka z historią tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy trzeba przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi przeszkodami się mierzyła. Dobra agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o planach prac na zbliżające się tygodnie, ale również przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Następna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO oraz o ważnych dla klienta produktach albo usługach, które stara się wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – jakim ofertom nie wierzyć

Przezornie warto podejść do agencji SEO, które proponują współpracę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 lub do Top3). To wciąż stosunkowo popularny model rozliczeń, lecz wiąże się ze sporym zagrożeniem – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty łamiąc zasady ustalone przez Google. Stale modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, w związku z tym sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za usługi firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – często w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a później wykonywać wszelkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają dużo mniejsze.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]